-31

När man går och städar ensam en hel dag, har man en hel del tid att fundera. Det gör jag.

Saker att vara tacksam över när det är - 31 grader ute:

  • Att jag är inne
  • Att jag lagt ner några extra kronor på varma kläder
  • Att jag inte är för fåfäng för att använda dem, vilket jag faktiskt inte funderat på innan jag var nere i skåne över nyår. Min mundering så här års består av: Pannband, bäverfitta, vantar, munkjacka, dunjacka, täckbyxor, reflexväst, halsduk. Bra skit! På challenge i tisdags skrattade alla, och det får man.
  • Att människor trotsar lagar och kör skoter där man inte får. För mig innebär det att jag har en närmare väg hem, då jag kan gå på skoterspåret i stället för vägen.



Inlägget påbörjades för några veckor sedan, men jag hittade det i ett arkiv nu. Jag tyckte att det kunde få vara med ändå.

Igår var det snöstorm. Men vi var ett gäng som bestämt skulle på pizzerian, så det gjorde vi. På vägen till pizzerian fick vi hjälpa inte mindre än två bilar som kört fast. Och vägen till pizzerian är inte lång. Men det är uppmuntrande att så många hjälps åt när nån har problem.

Saker att inte vara tacksam över när man ska hjälpa folk få lös bilen:

  • Att man lämnat vantarna hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0